18/05/2022

Johtopäätelmä ja päätös

Viimeaikaisten pohdiskelujen ja itsetutkiskelun myötä olen tullut siihen johtopäätökseen, että mä en halua enää tinkiä ruokavaliostani. Mä syön harvoin herkkuja, en juo limuja, en syö rasvaista ruokaa, ja syön pieniä annoksia. Mun annokset on meidän perheen pienimmät. Pastastakin olen luopunut lähes kokonaan. Mä en oikein tiedä, mistä tinkiä ilman, että elämä kurjistuu merkittävästi. Koska ruoka on mulle tärkeää. Ja mä en pysty vaikuttamaan niihin asioihin, jotka aiheuttavat mun elämässäni stressiä ja ahdistusta, mihin mä reagoin syömällä.

Ainoa keino laihtua on lisätä kulutusta, ja tänä kevään juoksukokemuksista (ja juoksukoulusta) rohkaistuneena ja innostuneena päätin, että pyrin kesällä juoksemaan keskimäärin sen kympin viikossa, jotta voin sitten talven tullen jatkaa vaikka vitosella viikossa kuntosalilla. Ja pudottaa sillä tavalla painoa pikkuhiljaa. Uskoisin, että se myös pitää kehon kiinteämpänä kuin se, jos ruokavaliolla laihduttaa, koska se läski muuttuu lihakseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti