21/08/2022

Taas kerran uusi yritys

Koska tämä on juoksu- / hölkkäblogi, niin ensiksi juoksutilanteesta. Juoksukoulun, jossa siis tavoitteena on keskimäärin 10 km / vko, keskiarvo on tällä hetkellä noin 8,3 km / vko. Edellisviikolla sain polveni kipeäksi, kun lähdin koiron kanssa yllättäen juoksemaan, jase jotenkin nitkahti. Oli pakko ottaa varovaisemmin ja pidin sitten vähän pidemmän tauon. Torstaina (nyt on sunnuntai) piti tehdä töitä koko päivän, ja yhdessä vaiheessa tuli tunne, että on pakko päästä lenkille. Ja sepä sujuikin kuin siivillä. Tällä kertaa lämmittelin huolellisesti, koska polvivaiva. Oli ihan mahtavaa juosta, ja sain kovimman ajankin kilometrille. Tänään olisi tarkoitus lähteä illalla ainakin lyhyelle, jotta saan sen 10 km täyteen tälläkin viikolla. Olisin mennyt aamulla, mutta aamu venähti vähän myöhäiseksi, ja sitten piti kävelyttää koirot, joten jätän iltaan, jolloin on viileämpää. Nyt pitelee hellettä.

Viime viikko oli muutoinkin erilainen, koska koirot eivät olleet kotona, joten mulla ei tullut normaaleja löntystelylenkkejä. Siitä huolimatta sain parina päivänä sen yli 10 000 askelta: toisena siivosin koko huushollin, pesin lattiat ja kaikki (koska ei ollut koiria) ja toisena tuli muuten vaan askellellettua sen verran, kun tytär tuli käymään ja sen kanssa palloiltiin kylillä. Koirot tulivat perjantaina, ja sitten on löntystelty lenkkejä, mutta aika varovasti, koska helle ja koska toisella on ollut vatsaongelmia.

Uusi yritys lähtee nyt painonpudotukseen, taas. Kesä on mennyt siihen, että ollaan reissattu, ja siinä välissä tehty kieli vyön alla töitä. Siitä seurauksena olen ollut ja olen tosi väsynyt, ja olen ollut stressaantunut, ja syönyt karkkia. Paino on noussut 99 kiloon. Nyt on pakko pudottaa. Uskon, että polvikin mulla reistailee just tuon painon takia. Aion ryhtyä preppaamaan itselleni aterioita. Tähän on saatava joku roti, ei muuten tule mitään. Osa sitä on se, että mun täytyy ilmoittaa siipalle, etten tee hänelle ruokaa. Että teen vain itselleni. Mua ei ole huvittanut tehdä valmiiksi ruokaa, koska siippa on syönyt siitä osan, jolloin en ole saanut sitä vain itselleni. Ja sitten olen syönyt kevyitä keittoja, koska en ole viitsinyt tehdä kunnon ruokaa. Nyt alan tekemään kunnon ruokia, joita sitten syön pitkin viikkoa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti